Tyhle světélka jsou většinou příčinou vadné ABS/ASC pumpy. V následujícím textu vám ukážu jednoduchý návod jak si opravit doma pumpu sám.
Pokud vaše ABS/ASC pumpa vypadá takhle, bude pravděpodobné opravitelná. Moje je číslo dílu 34.51-1 164 897.
1. Prvním krokem je vyndat pumpu od motoru. Jsou tam čtyři hvězdičkové šrouby a plastový kryt který drží konektroy připojeny k pumpě.
S plastovým krytem zkuste lehce lomcovat a tahat nahoru a měl by se kompletně vysunout a konektory by měly pak jít samy ven. Pokud to nejde pomožte si šroubovákem, může to být po čase zanešené a zatuhlé.
2. Když máte pumpu venku, označte si tuto část krytu kde budete řezat.
Já měl doma tuhle řezačku koupenou za pětset v lidlu, splnila účel perfektně. Hlavně řezejte opatrně ať se nedotknete desky, je tam rezerva zhruba půl cm.
Takhle to vypadá když se vám to podaří správně uřezat.
Většina těchto pump u BMW Z3 má problém s opotřebení připajení kontaktů napájení. Když do pumpy nejde proud tak prostě nefunguje a světélka svítí. U levého je to znát hodně že je konektor obnažený.
Níže na obrázku je napájecí část pumpy od které jsou tyto dva konektory.
3. Co musíte udělat dále je připájet konektory zase nazpět. Já použil levnou cínovou pájku. Hlavně opatrně, musíte pájet pouze v těsné blízkosti bodů. Jde pouze o propojení konektoru a desky.
5. Umístěte pumpu nazpět, příšroubujte, připojte konektor a projeďte se s autem kousek. Světélka by měla být pryč jako je to u mě :)
Pokud vám stále svítí, může být vadný některý ze čtyř ABS rychlostních senzorů u kol. Zkuste je vyčistit.
Díky při tvorbě tohoto článku patří chlápkům "littlefeller" a "antm72" z fóra zroadster.org
No comments:
Post a Comment