Sunday 17 April 2016

V zajetí Jaguaru v centru Arkády Praha



Po akci "V zajetí Porsche", která se konala minulý rok a myslím, že sklidila velký úspěch přichází další podobného rázu. Nyní se vše točí okolo Jaguaru. Konkrétně s názvem "V zajetí Jaguaru" se opravdu ocitnete, když vstoupíte do obchodního centra Arkády na Pankráci v Praze. Výstava aktuální modelové řady včetně
mnoha historických kousků od Jaguaru se koná od 7. do 27. dubna. Tak si pospěšte, se taky mrknout. Já už jsem to omrknul a tak přináším malý přehled co tam najdete!


Jaguar SS 2.5 litre je prvním seriově vyráběným Jaguarem. Byl vyráběn od 1935 do 1949 a celkem bylo vyrobeno 6777 ks.Tento konkrétní Jaguar si prožil posledních víc jak 35 let ve stodole, než byl objeven a i po téměř 80 letech od výroby je stále plně funkční a pojízdný.Celkový originální stav dodává na jeho vysoké hodnotě.







Jaguar SS100 je opravdu krásný roadster. Jaguar vyráběný od roku 1936 do 1940 s motorem o výkonu 104 koní. Tento konkrétní kousek je 42. vyrobeným z celkového počtu 308 ks. Vůz byl vyroben v barevné kombinaci Battleship grey pro vnějšek a šedostříbrná pro vnitřek. Prošel několika barevnými přeměnami na bílou i modrou barvu. Jedním z majitelů byl i doktor z Kalifornie, jehož klienty byli i některé celebrity jako Frank Sinatra, Paul Newman, Halle Berry či Sandra Bullock. Doktor uchoval i veškerou historii k automobilu. Proto je to jeden z mála Jaguarů s téměř kompletní historií. Doporučuji se na něj přijet podívat osobně!






Jaguar XK120 OTS je Jaguar upravený pro závody. Své první vítězství so připsal v roce 1949 na závodech okruhu Silverstone. Tento konkrétní vůz byl nalezen pouze jako torzo s osazenou závodní kapotou a proto byl tak v letech 2008-2011 vlastně postaven okolo své upravené závodní kapoty.






Jaguar XK140 FHC. Vyráběn mezi roky 1954 až 1957, předchůdce 150tky byl vyroben v celkovém počtu 9051 exemplářů. Tento konkrétní vůz byl z Anglie převezen do Francie a později do ČR, kde byl kompletně zrenovován.



Jaguar XK120 DHC. Vyráběn od roku 1948 do 1954. Ve své době jeden z nejrychlejších vozů s max. rychlostí 203 km/h. Podle mě tenhle kus byl nejhezčí z celé výstavy. Představte si jak si přijedete na nějaký sraz v tomhle jako PÁN! Každopádně těchto aut bylo vyrobeno téměř 12000. Zajímavostí je, že tento kus je jeden z dochovaných kompletně renovovaných exemplářů z původního počtu 1472 ks vozů s levostranným řízením a nebyl nikdy v provozu. 





Jaguar XK150 FHC. Vyráběný v letech 1957 až 1961. Po tomto modelu nastoupil legendární E-type. Bylo prodáno přes 9 tisíc kusů a většina putovala do Spojených států. Tento konkrétní vůz byl nalezen jako naprosté torzo a byl kompletně zrenovován a uveden do provozu stávajícím majitelem.




Jaguar MK IX. Vyráběný v letech 1958 až 1961. Byl to velice luxusní automobil s čalouněním kůží, obložení ořechovým dřevem a dalšími luxusními materiály. Celkem bylo vyrobeno přesně 10009 vozů.



Jaguar MK X. Vyráběn v letech 1961 až 1966. Je nástupcem modelu MK IX. Tento vůz byl velice moderní a luxusní s dřevěným obložením, posilovači řízení a pokročilým vyhřívacím systémem. Pod názvem 420G byl mírně upraven a prodáván až do roku 1970. Auto je stále hojně používáno jeho majitelem a je součástí dalších modelů v garáži majitele. 




Jaguar MK II S (S-type). Tento Jaguar byl vyráběn v letech 1959 až 1967. Model S-type byl hojně využíván britskou královskou rodinou. Tento konkrétní model je v Česku již od roku 1995, ale do roku 2008 stál ve stodole. Nyní je plně pojízdný bez výrazné renovace tedy ve velmi originálním stavu.



Jaguar E-type, možná nejkrásnější auto na světě, to musí znát každý. Bylo k vidění ve verzi Coupe i Roadster. Vyráběno bylo v letech 1961 až 1975 v mírných designových modifikacích a celkem bylo vyrobeno 72507 ks.






Jaguar XJS, nástupce legendárního E-type. Tento model se vyráběl téměř 21 let od roku 1975 a celkem se ho vyrobilo přes 100 tisíc kusů.



Tak to byla historie, nyní se mrkneme na nějaké modely, které jsou aktuálně dostupné na trhu.

Jaguar XF-RS. Luxusní kombík s kupou výkonu a parádním zvukem. Snad ho uvidíme příští sobotu i v akci!





Jaguar XE a XF, těžko hledám pořádné rozdíly. XE je nový model a měl by být konkurencí pro řadu 3 od BMW.




Jaguar XJ - pohodlný sedan na dlouhé trasy.



Jaguar F-pace, neboli také první SUV od Jaguaru, které se dostalo na náš trh teprve před pár dny. Jaguar od Albion cars jsem měl možnost natočit, pouze staticky při jeho české premiéře. 



A poslední novinkou je Jaguar F-type SVR, ostrá hardcore verze stávajícího F-typu. Představen byl teprve začátkem března na Ženevském autosalonu. Vyroben bude pouze v limitovaných číslech. Výkon motoru je přes 500 koní!




No comments:

Post a Comment