První je koncept Citroen E-Mehari. Tohle auto je 100 % elektrické a přimo tento exemplář byl vytvořen ve spolupráci s módními návrháři z Courréges. Nejvyšší rychlost je 110 km/hod. a v městském provoze činí jeho dojezd 200 kilometrů. 100 % dobití trvá jen 8 h přes 16 A stojany nebo za 13 h přes domácí elektrickou zásuvku.
Původní E-Mehari |
E-Mehari ve spolupráci s Courréges |
první modely byly v prodeji už kolem roku 1930. S konceptem Morgan zkusil elektrický pohon tohohle lehkého malého vozítka, což má myslím smysl, protože předpokládám že dojezd bude dostatečný, jen mi bude chybět ten zvuk. Morgan uvádí max. rychlost 144 km/h (kph) a teoretický dojezd 240 km. To není vůbec špatný.
Zajímavý je koncept Fractal od Peugetu, už z názvu je jasné, že se bude jednat o ostré křivky. A vypadá to opravdu zajímavě, tedy především interiér. Prý byl navrhnut zvukem. No např. dveřní výplně opravdu akustické obklady stěn zvukového studia připomínají.
Mazda představila studii RX-vision. Aerodynamické tvary navozují jak budou vypadat nová auta od tohoto Japonského výrobce. Ve videu má špatně uveden název, Skyactiv R je motor (rotační motor) neboli Wankelův, který Mazda zkusila znovu osadit do tohoto modelu.
Nissan přichází se studií auta, které můžete řídit sami, nebo se nechat svézt a využívat prostor pro volant jako interaktivní prostředí. S přicházejícími nápady ohledně nabíjecích jizdních pruhů, se zaměřuje i Nissan na tuto technologii a koncept Nissa IDS bude jezdit sám a nabíjet se při jízdě po těchto pruzích.
Volkswagen představil nový mikrobus s názvem Badd-E, samozřejmě také elektrický. Designem se trochu vrací k původnímu mikrobusu. Dojezd bude okolo 300 km a na rychlo-nabíječku se dobije na 80 % už za 15 min. To je skoro tolik kolik strávíte při tankování regulérního benzínu.
Škoda přivezla studii Vision S. S v názvu vyjadřuje nejspíše SUV, tak jak by mohl vypadat, až ho automobilka ke konci roku představí v sériové podobě.
Lexus si připravil další hybridní Lexus, tentokrát sportovní auto Lc500h. Auto pohání elektro-spalovací motor s kombinovanými 354 koňmi (HP). Zajímavá je technologie převodovky, nebo lépe řečeno, dvou převodovek. Systém CVT a fyzické převody dávají dohromady celkem 10 převodových stupňů. Prý to zajistí maximální plynulost při přechodu mezi rychlostními stupni.
Hodně zajímavý koncept přijel i z Číny. Tahle studie Beijing automotive R&D TREV neboli turbínou nabíjené bateriemi poháněné elektrické auto opravdu pohání mikro turbína spalující letecké palivo. Turbína nabíjí baterky a ty pak pohánějí trakční motory. Zajímavé jsou také technické údaje. Teoretický dojezd je až 2000 km. Z nuly na sto jede už za 2,5 s a max. rychlost vyšplhá až na 350 km/h.
Jedna z těch hodně zvláštních studií je studie autonomního elektrického auta od IED se jménem Shiwa. Nemá žádná okna, což mi přijde trochu klaustrofóbní. "Auto" pohání čtyři motory připevněné přímo ke kolům.
Luxusní divize Citroenu neboli DS přivezla studii E-Tense. Má rozhodně extravagantní tvary a světlomety, které se individuálně natáčejí, takže pokryjí mnohem větší plochu při svícení. Zajímavostí jsou hodiny na přistrojové desce, které lze odepnout a nosit jako náramek.
Opel přivezl studii Opel GT, která mi hodně připomíná design opelu z 80. let. Všimněte si sportovní čáry která vede až na přední kola, která jsou pak vyvedena také v červené. Měl by to být velice lehký elegantní, sportovní automobil, který by měl být i v sériové produkci.
Quant je studie auta poháněného mnohem lepší technologií baterií a to Nano palivovými články. Palivem je pak sůl v tekutém stavu s teplotou pod 100 stupňů.
Quantino je studie od stejné firmy, ale je poháněna nízkonapěťovým motorem, který dosáhnul při zátěžových testech na jedno nabití (naplnění) přes 1000 km. Více ve videu.
No comments:
Post a Comment